Łebsajt.pl Pozycjonowanie, strony internetowe, sklepy internetowe

KONTAKT: 661 161 270 53 03 03 054 kontakt@lebsajt.pl

Aktualności

Budowanie marki czy agresywna i ryzykowna kampania sprzedażowa?

strategia marketingowa

Która koncepcja jest wam bliższa? Optujecie za pochłaniającym sporo środków i wymagającym wiele czasu kreowaniem własnej marki, które może prowadzić do stabilnej pozycji firmy na rynku, czy jednak bliższa jest wam strategia agresywnego promowania (pozycjonowania) stron sprzedażowych, które mają spełnić swoje zadanie, jednak obarczone są dużym ryzykiem krótkotrwałego funkcjonowania?

Oba sposoby mają przyczynić się do zwiększania zysków. Na początku podkreślę, że nieistotne jaką metodę wybierzecie – jeśli nie prowadzi ona do większej sprzedaży produktów czy usług – jest po prostu błędna. Zakładamy więc, że potrafimy skutecznie wdrożyć w życie obie strategie… którą zatem wybrać? Jakie są plusy i minusy tych zupełnie różnych koncepcji pozycjonowania (a szerzej marketingu w sieci)? Która będzie najbardziej odpowiednia i w rezultacie najbardziej opłacalna?

Budowanie marki to inwestycja długoterminowa

Jest to przedsięwzięcie, które należy traktować jako inwestycję z której profity osiągniemy dopiero po dłuższym czasie, jednak będą one stabilne. Jeśli chcemy zbudować pozytywny wizerunek marki musimy działać szeroko – w wielu kanałach marketingowych. W ramach pozycjonowania strony firmowej – strony marki nie możemy sobie pozwolić na zbytnie ryzyko. Zbyt agresywne pozycjonowanie (linkowanie) może doprowadzić do otrzymania kary w postaci filtra (strona nie będzie widoczna w wynikach wyszukiwania). W przypadku gdy chcemy wykreować markę na profesjonalną nie możemy sobie pozwolić na zmianę firmowej / markowej domeny internetowej – byłoby to nieprofesjonalne.

Szybkie osiągnięcie wysokich pozycji dla stron „satelit”

Zgoła odmienną od wyżej wymienionej koncepcji jest strategia posiadania wielu stron, które mają sprzedawać nasze produkty lub usługi. Nie skupiamy się na budowaniu pozycji swojej marki (w ogóle się do niej nie przywiązujemy), lecz tworzymy kilka stron (landing page), które będziemy chcieli wypromować (wypozycjonować na pierwsze miejsce w wyszukiwarce) w jak najkrótszym czasie. Strony tego typu zazwyczaj znacznie różnią się od siebie. W zasadzie łączą je te same dane kontaktowe czy narzędzia do sprzedaży, jednak oferta (mimo że zawsze ta sama) jest inaczej prezentowana. W takim przypadku trudno mówić o budowaniu wizerunku marki.

Strony sprzedażowe – satelity pozycjonowane są agresywnie – mocno linkowane w krótkim okresie czasu. Pozwala to na szybkie osiągnięcie czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania, lecz jest także obarczone ryzykiem oflagowania takich stron i nałożenia przez Google filtra na domeny. Kiedy jednak mamy kilka takich stron sprzedażowych to wypadnięcie kilku z nich z wyników wyszukiwania nie jest jeszcze katastrofą (mamy jeszcze inne strony, które ciągle pozycjonujemy i nie zaczynamy wszystkiego od nowa).

Fuzja dwóch metod

Połączenie obu sposobów zdaje się być środkiem idealnym. Czy jest to w praktyce możliwe? Należy mieć świadomość, że decydując się na takie rozwiązanie będziemy potrzebowali sporo środków finansowych. Połączenie tych dwóch koncepcji powinno opierać się na zasadzie, że tworzymy markę, ale równolegle tworzymy niezależne i niepowiązane z marką projekty, które będziemy agresywnie promować. Należy t zrobić w ten sposób by strony – satelity nie kolidowały ze stroną firmową, ale także by ich powiązanie nie było łatwe do wykrycia. Zaletą połączenia obu sposobów jest fakt, że budując markę – budujemy swój biznes (co przyniesie długotrwałe korzyści), ale możemy także pozwolić sobie na agresywne pozycjonowanie stron satelit, które będziemy promować na wybrane, mocno konkurencyjne frazy kluczowe.

Podsumowując – pamiętajmy, by dobrze przemyśleć strategię pozycjonowania (a w zasadzie całego marketingu w sieci). Wybierając strategię marketingową przede wszystkim weźmy pod uwagę budżet jaki możemy przeznaczyć, oraz konkurencję (w tym konkurencyjność fraz kluczowych).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *