Łebsajt.pl Pozycjonowanie, strony internetowe, sklepy internetowe

KONTAKT: 661 161 270 53 03 03 054 kontakt@lebsajt.pl

Aktualności

Zakładanie sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

zakłądanie sklepu internetowego

Masz już gotowy biznesplan i chciałbyś spróbować swoich sił w handlu w internecie? Planujesz założenie sklepu internetowego lecz nie wiesz jak się do tego zabrać? Przedstawiamy listę najważniejszych rzeczy na które powinienieś zwrócić uwagę.

Od strony klienta…

No właśnie jaki powinien być sklep internetowy dla Twojego klienta? Jeśli potencjalni klienci znajdują Twój sklep internetowy w wyszukiwarce i zaczynają go odwiedzać to jest to dopiero połowa sukcesu. Te odwiedziny należy przekuć w decyzje o dokonaniu zakupu – tylko w ten sposób będziesz zarabiać.

Jeśli chcesz by odwiedziny konwertowały w sprzedaż Twój sklep internetowy musi:

  • być czytelny – przyjazny dla klientów, nie może ich przytłaczać, jego design musi być tak zaprojektowany by klient się nie gubił w sklepie i najważniejsze rzeczy miał „pod ręką”
  • mieć nieskomplikowany proces zakupowy (nieduża ilość „kroków” przez jakie klient musi przejść by dokonać zakupu) inaczej będziesz mieć dużo tzw „porzuconych koszyków”
  • mieć odpowiednio przygotowaną ofertę (w szczególności wysokiej jakości zdjęcia i porządny opis towaru / usługi)
  • być nowoczesny – dostosowany do wszelkich urządzeń, na których może być oglądany

sklep internetowy w wersji desktop
Sklep internetowy oglądany na komputerze stacjonarnym
sklep internetowy RWD
Ten sam co powyżej sklep oglądany na smartfonie

Od strony administratora sklepu…

Tutaj istotną rolę odgrywa kilka spraw. Po pierwsze sklep (a w zasadzie jego konkretne moduły) musi być dostosowany do obecnie panującego w Polsce prawa. W tym przypadku mam na myśli np możliwość ustawienia konieczności potwierdzenia, że zapoznano się z regulaminem sklepu przed potwierdzeniem zamówienia i wielu innych parametrów, które muszą być dostępne w systemie administracyjnym sklepu (bez ingerowania w jego kod źródłowy). Kolejnym czynnikiem jest to jaki produkt i komu (jakiej grupie odbiorców) chcesz sprzedawać. W tym miejscu istotne będą możliwości integracyjne z programami magazynowymi, oraz możliwości wprowadzania innych wersji językowych sklepu (a raczej ich sposób wprowadzania).

Po drugie wybór odpowiedniego dla Ciebie skryptu czy silnika sklepu internetowego pownien być podyktowany kilkoma czynnikami. Najpierw zastanów się ile docelowo produktów będzie oferował Twój sklep internetowy (w zalezności od branży może to być nawet kilkaset tysięcy produktów), bo jeśli chcesz sprzedawać zaledwie kilka, lub nawet tylko jeden produkt to raczej powinieneś zainwestować w landing page, aniżeli sklep internetowy.

Po trzecie sklep musi być przyjazny w pozycjonowaniu. Jeśli funkcjonalność sklepu pozwala na łatwe ustawienie różnych elementów mających wpływ na optymalizację sklepu pod frazy kluczowe, to zaoszczędzimy (my, lub agencja pozycjonująca) sporo czasu.

Sklep musi posiadać również wiele funkcjonalności, które pozwolą na sprawne zarządzanie i obsługę zamówień. W tym miejscu myślę o integracjach z systemami firm wysyłkowych, ale także o łatwości konfiguracji modułów wysyłki i płatności.

Mam nadzieję, że po krótce przybliżyliśmy Ci jedne z najważniejszych aspektów, na które musisz zwrócić uwagę zakłądając sklep internetowy. Niebawem kolejne tematy i kolejna porcja wiedzy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *