Łebsajt.pl Pozycjonowanie, strony internetowe, sklepy internetowe

KONTAKT: 661 161 270 53 03 03 054 kontakt@lebsajt.pl

Aktualności

Kupujemy w sklepach internetowych używając smartfonów

Co raz więcej zamówień w sklepach internetowych składanych jest bezpośrednio ze smartfona czy tabletu. W ostatnim czasie zauważamy znaczny wzrost zamówień z urządzeń mobilnych.

W panelach do zarządzania sklepami internetowymi, które pozycjonujemy co raz częściej widzimy takie o to obrazki:

panel zarządzania sklepem internetowym
Informacje o zamówieniu w sklepie internetowym

a w panelach do przetwarzania statystyk odzwiedzin takie:

odwiedziny sklepu internetowego
Liczba odwiedzin sklepu internetowego (z 30-tu dni) z uwzględnieniem rodzaju urządzenia odwiedzającego sklep

Powyższe statystyki dotyczą sklepu internetowego, którego docelową grupą odbiorców wcale nie są młodzi ludzie, którym ciężko jest rozstać się ze swoim smartfonem, a mimo to wejścia z urządzeń mobilnych stanowią tutaj niespełna 35 % wszystkich odwiedzin sklepu.

Piasliśmy już o tym, że strony internetowe RWD to już standard, a dzisiaj pokażemy, że to konieczność również w przypadku sklepów internetowych.

Jakie wnioski należy wyciągnąć widząc powyższe statystyki odwiedzin sklepu internetowego?

1. Sklep internetowy musi być wypozycjonowany w mobilnych wynikach wyszukiwania.

2.  Sklep internetowy musi być wykonany w technologii RWD (musi być responsywny).

Oba wnioski są ze sobą ściśle powiązane. Jeśli masz e-sklep, który cięzko znaleźć w wyszukiwarce Google korzystając ze smartfona, to tracisz sporo ruchu (odwiedzin sklepu), jeśli natomiast Twój sklep ma już odwiedziny z urządzeń mobilnych, ale nie jest do nich dostosowany, to potencjalni klienci nie będą w nim składać zamówień (bo nie będzie to ani łatwe, ani przyjemne) tylko będą z niego szybko wychodzić.

Jak to wygląda w praktyce? Sprawdź dlaczego warto z nami działać i rozwijać sprzedaż w swoim sklepie internetowym.

Zobacz dlaczego warto mieć sklep internetowy w wersji RWD:

Wykonany sklep: sklepkominex.pl

Sklep jest dobrze wypozycjonowany w mobilnych wynikach wyszukiwania:

mobilne wyniki wyszukiwania

Sklep internetowy firmy Kominex jest bardzo łatwy w obsłudze na smartfonach:

sklep internetowy RWD

Każdy element sklepu internetowego jest czytelny. Przyciski (np rozwijane menu) czy klikalne ikony są duże i łatwo w nie nacisnąć palcem („kliknąć”), bez obawy, że przyciśniemy nie ten przycisk, który chcieliśmy.

Wszystkie napisy, teksty na stronie są czytelne i nie trzeba powiększać wyświetlanej strony, aby je swobodnie przeczytać.

Na karcie produktu również wszystko jest bardzo czytelne:

responsywne sklepy internetowe

Składając zamówienie łatwo wybierzemy parametry towaru jak np kolor wykończenia produktu. Bez problemu dodamy towary do koszyka i przejdziemy do następnego kroku procedury składania zamówienia.

To wszystko jest możliwe dzięki responsywności – czyli dostosowywaniu się szerokości sklepu do urządzenia na którym ten sklep jest oglądany. W sklepach responsywnych wszystkie elementy sklepu wyświetlają się po kolei (jeden pod drugim), a nie obok siebie jak to ma miejsce kiedy oglądamy taki sklep na monitorze komputera.

Dla porównania przedstawiamy dwa sklepy: pierwszy z lewej to przezentowany powyżej sklep responsywny, natomiast drugi jest to sklep, który nie został wykonany w technologii RWD i na smartfonie i monitorze komputera jego wygląd jest taki sam.

porównanie sklepów internetowych

W sklepie widocznym po prawej stronie wszystkie napisy są nieczytelne, a naciśnięcie palcem, której z kategorii oferowanego asortymentu graniczyłoby z cudem. Taki sklep jest kompletnie nieczytelny i nieprzyjazny w użytkowaniu na urządzeniu mobilnym.

Już niedługo opublikujemy porównanie responsywnych sklepów internetowych ze zwykłymi e-sklepami nieco dogłębniej i na kilku różnych przykładach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *